De Living

Een warm pleidooi voor een “digital sabbath”.

  • 0 Reacties
  • 1976 Gelezen
*

Jan Maes

  • ******
  • 1 217
  • God is Liefde en Liefde is een werkwoord: er zijn!
Een warm pleidooi voor een “digital sabbath”.
« Gepost op: 6 mei 2014, 07:48:03 »
Een warm pleidooi voor een “digital sabbath”.
Reeds drie jaar open ik geen e-mail en Facebook van vrijdagavond tot zondagmorgen, en werk ik (examentijd uitgezonderd) niet voor school. Je creëert ruimte en tijd voor wat echt belangrijk is: je gezin, familie, vrienden, rust, een goed gesprek aan tafel, bezinning, lectuur van de bijbel en bijbelcommentaren (waarom niet ?), gezelligheid...
Ik heb jarenlang geen gsm gehad. Zalig. Ik heb er nu wel een, maar gebruik die uiterst zelden: 4 keer in de afgelopen 4 maand en dan nog enkel om te bellen en niet om gebeld te worden. Hij staat constant af.
Het kan echt en moeilijk is het niet, en je krijgt er ontzettend veel voor in de plaats: tijd, stilte, aandacht, concentratie...
Erger jij je ook zo aan al diegenen die bijna constant met hun neus in hun i-phone of computerscherm zitten?
http://blog.petflow.com/this-is-a-video-everyone-needs-to-see-for-the-first-time-in-my-life-im-speechless/
"To teach is to open someone's eyes, to let him see what he didn't see before." De Amerikaanse moraaltheoloog Richard McCormick in 1985 in Leuven.